Administracja

Cechy modułu:

Za zarządzanie systemem OptiLogic odpowiadają trzy moduły: Administracja, Ustawienia i Konfiguracja.

Moduł Administracja służy do dodawania i edycji użytkowników programu oraz do przyznania poszczególnym użytkownikom uprawnień do programu.

  • wydruk widocznych kolumn z danymi dla wszystkich lub wybranych użytkowników
  • proste i funkcjonalne narzędzie do dodawania i odbierania uprawnień
  • przejrzysty interfejs
  • konfiguracja sposobu wyświetlania kolumn

KONFIGURACJA

Moduł Konfiguracja umożliwia skonfigurowanie podstawowych parametrów programu dotyczących katalogów do exportu faktur i importu dokumentów oraz dodawania, archiwizacji i przywracania bazy danych programu.   

Cechy modułu:

  • łatwa i szybka archiwizacja bazy danych
  • szybkie przywracanie bazy danych
  • swobodna edycja danych podmiotu
  • możliwość wyboru wydruku na drukarce igłowej

USTAWIENIA

Moduł Ustawienia służy do wprowadzenia niezbędnych danych w celu prawidłowego funkcjonowania programu.

  • Zakładka Jednostki miary
    W oknie Jednostki miary definiujemy jednostki miary innej niż standardowe, które zostały wprowadzone do programu, a jednocześnie  pozwala na określenie czy dana jednostka ma być widoczna czy niewidoczna.
  • Zakładka Pojemniki
    W oknie Pojemniki definiujemy używane w przedsiębiorstwie pojemniki. Definicja pojemnika składa się z jego nazwy oraz pojemności wyrażonej cyfrą i jednostką miary. Pojemność pojemnika wykorzystywana jest do obliczenia kosztów usługi wywozu.
  • Zakładka Okresy rozliczeniowe
    W oknie mamy możliwość zdefiniowanie okresów rozliczeniowych, które są wykorzystywane w przedsiębiorstwie do rozliczenia kosztów wykonywanych usług. Okres rozliczeniowy definiowany jest przez nazwę i ilość miesięcy. Ilość miesięcy jest wykorzystywana podczas wyliczania stawki na umowie lub aneksie.
  • Zakładka Szablony numeracji
    W oknie możemy zdefiniować wiele szablonów numeracji do poszczególnych dokumentów programu tj. umów, aneksów i zleceń oraz szablony numeracji dla kontrahentów. Wszystkie zdefiniowane szablony łączymy z odpowiednimi modułami.
  • Zakładka Numeracja Faktur
    W oknie możemy edytować szablony numeracji oraz numery początkowe dla faktur i faktur buforowych.
  • Zakładka Szablon
    W oknie możemy dodać wcześniej przygotowane dokumenty MS Word i Open Office Write dotyczące wzorów umów, aneksów i zleceń. Po zapisaniu szablonu na kolejnej zakładce mamy możliwość powiązania zakładek z szablonu dokumentu z zdefiniowanymi polami bazy danych. 
  • Zakładka Poczty
    W oknie Poczty definiujemy kody pocztowe wraz z miejscowością w celu automatycznego wyboru w modułach programu.
  • Zakładka Usługi
    W oknie Usługi mamy możliwość zdefiniowania usług wykonywanych w firmie. Usługi powiązane są z typem umowy i typem zlecenia. Definiując usługę określamy  jej jednostkę miary, cenę netto i stawkę VAT. Dane te są podstawą do wyliczenia wartości umowy i faktury.
  • Zakładka Typ Umowy
    Typ umowy to element programu odpowiedzialny za powiązanie umowy z szablonem dokumentu MS Word lub  Open Office Write oraz z zdefiniowaną w programie usługą.
  • Zakładka Typ Aneksu
    Typ aneksu to element programu odpowiedzialny za powiązanie umowy z szablonem dokumentu MS Word lub  Open Office Write.
  • Zakładka Typ Zlecenia
    Typ zlecenia to element programu odpowiedzialny za powiązanie zlecenia z szablonem dokumentu MS Word lub  Open Office Write oraz z zdefiniowaną w programie usługą.
  • Zakładka Typ Odpadu
    W oknie Typ odpadu definiujemy rodzaje odpadów, które wykorzystane są przy tworzeniu zleceń.
  • Zakładka Definicja Marszruty
    W oknie Definicja marszruty możemy zdefiniować inkasentów (pracowników), którzy zostaną przydzieleni do danego kontrahenta